Általános Szerződési és Felhasználási feltételek-Adatvédelem

A e-d-elektronika.hu. webáruház böngészésével és használatával Ön kijelenti, hogy elolvasta és elfogadta a webáruház használatára és szolgáltatásaira vonatkozó szerződési feltételeket, adatkezelési elveket és annak minden pontjával egyetért!

Egyet nem értés esetén a rendszert nem használhatja!

Üzemeltetői adatok

  • Cégnév: E-D Elektronika Nagyné Sándor Erika E.V.

  • Székhely: 8100 Várpalota Újlaky utca 16/a.

  • Kapcsolattartó: Nagyné Sándor Erika
  • Adószám: 54284973-2-39

  • Egyéni vállalkozói nyilvántartási szám00142197

  • Kibocsájtó  okmányiroda: Veszprém Megyei Kormányhivatal Várpalotai Járási Hivatal Várpalota

  • Engedély: TEÁOR 4791.02 csomagküldő internetes kiskereskedelm
  • Adatkezelési nyilvántartási szám:  NAIH-140403/2018.
  • Bankszámlaszám: Takarékbank Zrt. 73900212-11057927
  • IBAN Szám: HU39 7390 0212 1105 7927 0000 0000
  • Szerződés nyelve: magyar

  • Elérhetőség: technikai kapcsolat: info@e-d-elektronika.hu (Nagy Dezső 06-30-246-1247)

  • Tel/fax: 88/479-932
  • rendelés,  pénzügy, számlázás, reklamáció:  info@e-d-elektronika.hu (Nagyné Sándor Erika 06-30-479-7295)
  • tájékoztatás a vitarendezési platformról: Az Európai Parlament és Tanács 2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) 14. cikk (1) és (2) bekezdése szerint, tájékoztatniuk kell a fogyasztókat az online vitarendezési platform létezéséről, valamint arról a lehetőségről, hogy az online vitarendezési platform felhasználható a vitáik rendezéséhez. Emellett az online vitarendezési platformra mutató elektronikus linket kell megjeleníteniük honlapjukon, illetve, ha az ajánlatot e-mailen teszik akkor az adott e-mail.
  • A vitarendezési platform címe: https://webgate.ec.europa.eu/odr

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A webáruház  villamos háztartási készülék és villamossági cikk, világítástechnikai cikk, háztartási felszerelés témakörű termékeket forgalmaz. A termékeknél megjelenített képek csak illusztrációk a valóságtól eltérhetnek.

Áruátvétel:

A megjelenített termékeket a mindenkori készlet függvényében megvásárolhatja  személyesen a Várpalota Újlaky  utca 16/a .szám alatti üzletünkben nyitvatartási időben H-P 8.30-12 13-17  vagy megrendelheti az e-d-elektronika.hu   webáruház szoftverén keresztül . A webáruházban található árak bruttó árak, 27% ÁFÁ-t tartalmaznak.  A rendelés magyar nyelven lehetséges, szállítás Magyarország területén, magyar forintban történik. A termékekhez csatolt fotók néha eltérhetnek a valóságtól és tájékoztató jellegűek. Rendelés esetén a visszaigazolásban mindig jelezzük a fényképtől való eltérést. Készlethiány esetén a webáruház tulajdonosa nem köteles biztosítani az utánpótlást. A webáruházban mindenki vásárolhat, aki elfogadja üzletszabályzatunkat, és azt magára nézve kötelező jellegűnek veszi. A weboldalon leadott rendelés írásban kötött szerződésnek minősül! A rendelések visszakereshetőek rendszerünkben teljesítés után is. Webáruházunkból kiskorú személy kizárólag szülői engedéllyel vásárolhat!

Utánvétes rendelés esetén Ön a futárnak fizeti ki készpénzben a rendelt áru ellenértékét  és a szállítási költség összegét.

Lehetőséget biztosítunk banki előreutalásos fizetésre is, melyet a Takarékbank Zrt. vezetett 73900212-11057927  számú bankszámlára lehet teljesíteni.

Áraink bruttó árak.

Szállítási díjak

Szállítás díjak:

A szállítási díjat a rendelés értéke határozza meg:

MPL posta csomagként 30 kg tömegig és 50 000,-Ft utánvételi összegig: 1790,-Ft

Banki előreutalásnál 1490.-Ft

Bruttó 50.000.- Ft felett a szállítás ingyenes.

A csomagokat az MPL posta futárcég  szállítja ki a megadott szállítási címre a rendeléstől leadott 2-4 napon belül.

A számla és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni. Az esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

Regisztráció

Vásárlás kizárólag felhasználói regisztrációval lehetséges. A regisztráció előnye, hogy amennyiben legközelebb is szeretne tőlünk rendelni, adatait nem szükséges újonnan megadni, több szállítási/számlázási címet is felvehet, valamint rendelési folyamatát is nyomon követheti.

A regisztráció nem vesz igénybe 1 percnél több időt.

Ügyeljen az adatok pontos megadására, hogy a kiszállítás zökkenőmentesen történhessen.

A megrendelés folyamata

1. A termék adatlapján rákattint a „Kosárba” gombra, amikor a termék belekerül megtekintheti annak tartalmát.

2. A vásárlás további folytatásához kattintson a „Tovább vásárolok” linkre, mellyel visszakerül az iménti termék adatlapjára.

3. Járjon el az 1-es pontban leírtak szerint minden megvásárolni kívánt termék esetében.

4. Amikor minden óhajtott terméket elhelyezett a kosarában kattintson a „Kosár tartalma” dobozra, hogy megtekinthesse annak tartalmát vagy egyből termék belehelyezésekor is oda jut. A kosárban a termékeket törölheti, mennyiségüket módosíthatja a sorban megadott beviteli mezőbe való mennyiség megadásával, majd a „Módosítás” gomb megnyomásával.

5. A kosárban található „Pénztár” gombra kattintva haladhat tovább a megrendelés folyamatában. Amennyiben már regisztrált és belépett felhasználónk egyből a pénztárba az adatok ellenőrzéséhez kerül, ellenkező esetben a „Belépés” vagy „Regisztráció” gombra kell kattintania.

6. A megrendelés leadásnak utolsó lépéseként „Pénztár”-ban található „Rendelés Feladása” gombra kattintson, mellyel rendelését elküldi nekünk.

7. A rendelésről a rendszer egy automatikus e-mailben tájékoztatja.

A megrendelés akkor válik élővé ha azt az ügyfélszolgálat telefonon/e-mailben visszaigazolja.

A megrendelt terméket a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni.

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 10--tól 16 óráig legkésőbb 48 órán belül  történik.

A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.

Rendszerünk a megrendelésről egy automatikus levelet küld Önnek, melyben található rendelési számra hivatkozva érdeklődhet megrendelésével kapcsolatban elérhetőségeink bármelyikén, illetve nyomon követheti ha belép az oldalra regisztrációkor megadott adataival.

Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díja megrendelőt terheli, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

Garancia

Amennyiben az átvett árucikk hibás, vagy a szállítás során megsérült, azt díjmentesen kicseréljük., ha errre Önnek  nincs lehetősége, a kifizetett vételárat visszafizetjük. Az árucikk cseréje csak az eredeti csomagolás és a mellékelt okmányok megléte esetén lehetséges. Az eladó további szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk.-ban és a 151/2003 (IX.22) sz. Kormányrendeletben foglaltak az irányadóak. A visszaküldés előtt vegye fel velünk a kapcsolatot a kapcsolat menüpontban található elérhetőségeink egyikén. Megteheti természetesen ezt emailben is.

A 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet a kis- és nagykereskedelem részére csak egyes tartós használati cikkekre vonatkozóan ír elő jótállási kötelezettséget.

Az egyértelmű gyári hibákat-, hiányokat az áru átvétele után azonnal, de legkésőbb 8 napon belül írásban kell a vevőszolgálatunknál jelezni.
A későbbi hiba- és hiányjelzéseket nem áll módunkban elfogadni. Jogos reklamáció esetén az után szállításunk díjmentes.
A vevő által minőségileg kifogásolt árucikk írásos indoklás nélküli visszaküldését nem tekintjük hiányjelzésnek, a reklamációnak ez a módja nem menti fel a vásárlót a számlaösszeg kifizetése alól.
A kopásra, illetve nem rendeltetésszerű-, szakszerűtlen használatra visszavezethető hibákra a jótállás nem vonatkozik
Nem vállalhatunk jótállást, ha a vásárló az árucikket szétszedte, beépítette, beforrasztotta, mechanikailag megrongálta, műszerek esetében, ha nem megfelelő üzemmódot-, méréshatárt alkalmazott és mindezeknek a jelei jól érzékelhetőek.
A vevő részéről történt megrendelési pontatlanságok miatt az árú visszavételére nem vagyunk kötelezhetőek, a hibás beépítés miatt bekövetkezett károkért felelősséget nem vállalunk.

A jótállási időn belüli meghibásodásokat, illetve a jótállási igény jogosságát rövid határidővel vizsgáljuk.
A jótállás hatálya alá tartozó árucserék szállítási költségei a vásárlót terhelik

Garanciális reklamációt kizárólag a következő adatok kötelező megadásával, a számlamásolat mellékelésével, ill. a következőkben felsorolt feltételeink szerint fogadunk el:


• Ügyfél név, vagy vevőkód
• Számlaszám és dátum
• Az alkatrész neve-, kódja
• A készülék gyártója és pontos típusa,
• * A készülék sasszé száma
• Hibajelenség a beépítés előtt
• Hibajelenség a beépítés után
• Az ügyfél kérése a reklamációt illetően

Távirányítók:

Garancia 1 év!
ha a távirányítón idegen beavatkozásra, vagy folyadék által okozott károsodásra utaló jelek nem láthatóak, azonnal visszafizetjük a vételárat!
Számlamásolat megküldése kötelező!


Sorkimenő transzformátorok :

Garancia 1 év!


A sorkimenőn jelölésünknek sértetlennek kell lennie.


Félvezetők: Félvezetőkre garancia nincs, kivétel szériahiba esetén!


Szériahiba esetén az összes szériahibás termékünkből vásárolt ügyfeleinket értesítjük és visszahívjuk a hibás alkatrészeket, ezért kérjük Önöket, hogy minden esetben jelezzék, ha problémát észleltek. Számlamásolat megküldése kötelező!

Tranzisztorok, diódák, kondenzátorok, egyéb félvezetők:

Garanciát, kizárólag szériahiba esetén adunk!

Akkumulátorok :

Garancia 1 héten belül
Cégünk által forgalmazott akkumulátorokra, töltőkre, tápegységekre 10000 Ft eladási érték alatt a szavatossági idő 2 év (ez nem egyenlő 2 év garanciával, lásd lentebb), a 10000 Ft érték feletti tartós fogyasztási cikkekre (akkumulátorokra, töltőkre, tápegységekre is) a jótállás 1 év.


A szavatosság kezdete megegyezik a számla (Fogyasztói szerződés) kiállításának dátumával,
ezért azt minden esetben jól őrizze meg! (Viszonteladó partnereink esetében is!)
Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 305. § (1) és (2) bekezdése szerint:
A vásárlást követő hatodik hónap végéig jelentkező hiba esetén a forgalmazónak kell
bizonyítania, hogy a hiba a vásárlás időpontjában nem volt a termékben!
A 6. hónap leteltével azonban vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba vásárláskor is létezett!


rendeltetésszerű használat esetén, ha az akkumulátoron külsérelmi nyomok nem láthatóak, azonnal visszafizetjük a vételárat! Számlamásolat megküldése kötelező!
Notebook akkuk 1év garancia (csak rendeltetésszerű használat esetén)
Egyéb akkuknál 6 hónap garancia, mindenképp bevizsgáljuk az akkumulátorokat.

Elemek:

Garancia kizárt, kivéve azonnal észrevett szériahiba

Tápegységek:

Garanciális csere elismert gyári hiba esetén

ha a termékünkön külsérelmi nyomok nem láthatóak, azonnal visszafizetjük a vételárat! Számlamásolat megküldése kötelező!
Tápegységeknél 6 hónap garancia, mindenképp bevizsgáljuk a terméket.


Csatlakozók, kábelek, szerelt kábelek:

Garanciális csere elismert gyári hiba esetén

ha a termékünkön külsérelmi nyomok nem láthatóak, azonnal visszafizetjük a vételárat! Számlamásolat megküldése kötelező!

Videó alkatrészek :

Garanciális csere elismert gyári hiba esetén


LED , lámpaizzók, skálaizzók, egyéb világítástechnikai alkatrészek, tartozékok:

Garanciális csere elismert gyári hiba esetén

Egyéb termékeink felsorolás nélkül:

Garanciális csere elismert gyári hiba esetén

 

A garancia nem vonatkozik a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkra, ezért kérjük figyelmesen olvassa el a használati útmutatót!

Panaszkezelés:

Panaszaival fordulhat a helyi polgármesteri hivatalhoz: 8100 Várpalota Gárdonyi Géza út 39. Tel: 88-592-660

Területileg illetékes kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelősége: 8200 Veszprém Megyeház tér 1. tel: 88-579-337

Kereskedelmi és iparkamara békéltető testülete: 8200 Veszprém Budapest út 3. tel: 88-429-008                                                                             

                                                                   

Elállás joga

A megrendelt termék kézhez vételétől számított tizennégy  munkanapon belül a vevőnek joga van elállni vásárlási szándékától. Ebben az esetben a webáruház üzemeltetője, tulajdonosa köteles a termékért kifizetett vételárat visszatéríteni a vásárlónak, legkésőbb az elállást, illetve a termék visszaszolgáltatását követő harminc napon belül. A visszatérítés a szállítási költségre nem vonatkozik, valamint a termék visszajuttatásának költsége is a vevőt terheli.

Jelen dokumentumban nem szabályzott kérdésekkel kapcsolatban lásd:

A távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014.(II.26) Korm. rendeletet.

(http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99900017.kor)

Elállási jog gyakorlásának menete

Amennyiben elállási jogával kíván élni, azt írásban, levélben vagy e-mailben teheti meg, hivatkozva a termékre és a megrendelés azonosítójára. Elállási jogát a termék kézhezvételétől számított 14 munkanapon belül teheti meg.

Postai levél útján történő elállásnál a levél postára adásának dátumát vesszük figyelme a 14 munkanap beszámításakor. A levelet lehetőleg ajánlott levélként adja fel, hogy egyértelműen bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A megrendelt terméket juttassa vissza cégünk címére. A visszaküldéssel felmerülő postai költségek a vásárlót terhelik. A terméket ne utánvéttel küldje vissza! Az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni, annak visszajuttatásának költsége is vevőt terheli!

A nem rendeltetésszerűen használt termékre a garancia nem vonatkozik. Illetve a nem rendeltetésszerű használatból eredő károk megfizetése is vásárlót terheli. A termék visszaküldést követő harminc napon belül a termék árát a megadott számlaszámra visszautaljuk.

Adatkezelés

Alkalmazási terület 
Ez az adatvédelmi nyilatkozat a jelen webáruház, amely a https://e-d-elektronika.hu/ alatt található, felhasználóit tájékoztatja az adatvédelmi rendeletnek, az állami adatvédelmi- és telemédia törvénynek megfelelően, személyes adatai gyűjtése és felhasználásának jellegéről, terjedelméről és céljáról a webáruház üzemeltetőjén keresztül E-D ELEKTRONIKA , ÚJLAKY UTCA 16/A , 8100 VÁRPALOTA, E-Mail: info@e-d-elektronika.hu, Tel: 88-479-932

Adatainak védelmét nagyon komolyan vesszük és az Ön személyes adatait ott kezeljük, ahol azt egy törvényes engedély vagy az Ön személyes hozzájárulásával gyűjthetjük, bizalmasan és a törvényes előírásoknak megfelelően.

Adatkezelő 
Vállalatunknál a személyes adatok kezeléséért és védelméért felelős személy: Nagyné Sándor Erika, ÚJLAKY UTCA 16/A , 8100 VÁRPALOTA,                  E-Mail:. info@e-d-elektronika.hu, Tel: 30-4797295 

Ez megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket állapított meg az Ön személyes adatainak védelmének biztosítására és biztonságára. Ez az adatok fel nem jogosított személyeknek hozzáférhetetlenné tételére is vonatkozik. Az Ön személyes adatait kizárólag a lehető és a szükségesnek legkevesebb mértékében gyűjtjük és a lehető leggyorsabban álnevesítjük. Technikai készülékeink és IT-alkalmazásaink oly módon vannak előre beállítva, hogy kizárólag olyan adatokat gyűjtenek, amelyek a feldolgozás céljára szükségesek. 

Bejelentési és Információs kötelességünket az EU2016/679 rendelet 33. cikkje szerint teljesítjük. 

személyes adatok 
Személyes adatnak számít bármely információ, amely az Ön szémélyének azonosítására szolgál és amelyek Önhöz visszakövethetőek, mint pl.

  • Az Ön neve
  • Az Ön címe
  • Az Ön e-mail címe
  • Az Ön telefonszáma

Személyes adatokat kizárólag akkor gyűjtünk, használunk és/ vagy adunk tovább harmadik félnek, hogyha az a célhoz szükséges, egy jogos érdek áll fenn vagy törvényileg engedélyezett vagy rendelkezünk egy Ön által adott előzetes erre vonatkozó hozzájárulása.

Rendelési adatok feldolgozása 
Az Ön személyes adatainak feldolgozása egy külső rendelési adatok-feldolgozó által is történhet, akit szerződésesen köteleznénk, hogy az Ön személyes adatit kizárólag a mi utasításunkra gyűjtse, feldolgozza és használja. Az adatfeldolgozónk felénk biztosítani fogja az adatok kezelésének szabályszerűségét és nyilvántartást vezet - mint mi is - a feldolgozási tevékenységeiről. 

Személyes adatok továbbítása a rendelésfeldolgozás- és lebonyolításához 
Az általunk begyűjtött személyes adatokat továbbítjuk a rendelés lebonyolításának keretein belül a megbízott szállítmányozó cégnek, amennyiben azok az áru szállításához szükségesek.

Fizetési adatait a fizetési folyamat keretein belül továbbítjuk a megbízott pénzügyi intézménynek.

Paypal-on keresztüli hitelkártyás vagy banki levonásos fizetésnél az Ön fizetési adatait annak lebonyolítása keretein belül továbbítjuk a(z) PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxemburg, felé. További információkat a PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. adatvédelméről itt talál meg:https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/privacy-full?locale.x=HU_HU 

személyes adatok mentésének célja 
Az Ön adatait kizárólag szerződés megkötését megelőző lépések megtételéhez, az Ön rendelésének feldolgozására és ezáltal az Önnel kötött szerződés teljesítéséért mentjük és dolgozzuk fel valamit adjuk tovább harmadik szolgáltatónak a rendelés lebonyolításához, kifejezetten az áru kiszállítására Önhöz (EU 2016/679 rendelet 6. cikk (1)b). 

Egy feldolgozás akkor is megtörténhet, hogyha az egy jogi kötelezettségünk teljesítésére (EU 2016/679 6. cikk (1) c) vagy a mi vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez (EU 2016/679 6. cikk (1)f) szükséges vagy Ön hozzájárulását adta személyes adatainak kezelésére az adott célra (EU2016/679 6. cikk (1)a).

sütik 
Kizárólag munkameneti sütiket használunk. Ennél kisebb szövegfájlokról van szó, amelyek az Ön készülékén mentődnek. Az Ön böngészője hozzáfér ezekhez az adatokhoz és automatikusan törli azokat a böngésző bezárásakor. A sütik használatával növekszik a weboldal felhasználóbarátsága és biztonsága. 

Szokásos böngészők beállítási lehetőségeket ajánlanak, sütik tiltására. Megfelelő beállítások megtételével előfordulhat, hogy a weboldal egyes funkciói korlátozva működnek.

Rendelési folyamat 
Minden adatot mentünk, amelyet a rendelési folyamat keretein belül és a sikeres rendelés lezárásakor ad meg. Ide tartoznak különösen az Ön neve, címe, e-mail címe valamint adott esetben az Ön telefonszáma (önkéntes megadása).

személyes adatok tárolásának időtartama 
Személyes adatokat csak addig tárolunk, amíg az az Ön kapcsolat-kérdéseinek feldolgozására vagy a rendeléseinek feldolgozására és a rendelés teljesítésére ill. -lebonyolítására szükséges és az érdekünkben áll illetve a törvényileg engedett mértékben szükségeltetik. 

A személyes adatok egy későbbi feldolgozása is csak akkor történhet, hogyha annak az új célja kompatibilis az eredeti céllal.

kérdőívet. 
A hozzánk fordított, termékkel kapcsolatos kérdéseit és annál az Ön személyéhez tartozó közléseit csak a kérdés feldolgozására és megválaszolására mentjük. Utána az adatokat töröljük. Adatait harmadik fél felé nem továbbítjuk az Ön előzetes hozzájárulása nélkül.

Az Ön jogai személyes adataival kapcsolatban / tájékoztatás, helyesbítés, tiltakozás és törlés 
Kérésére ingyenes tájékoztatást kaphat, a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül, hogy honnan származnak személyes adatai, adott esetben kinek lettek azok továbbítva, milyen célból és milyen időtartamra dolgozzuk fel őket, feltéve hogy ezzel az információval Ön még nem rendelkezik. A tájékoztatási határidő figyelembe véve a kérelem összetettségét és nálunk lévő kérelmek számát további két hónappal meghosszabbítható. Kérésére a tájékoztatásunkat és az adatai továbbítását elektronikus formában vagy másolatként bocsátjuk rendelkezésre. 

Amennyiben nem állunk szemben törvényes mentési- vagy tárolási kötelezettségekkel az Ön adataira vonatkozóan (pl. adatmegőrzés), jogos érdekek vagy törvényes kötelezettséggel, Önnek jogában áll a személyes adatainak helyesbítését illetve zárolását vagy törlését kérni. 

Amennyiben az Ön személyes adatainak tárolása és feldolgozása egy a mi vagy harmadik fél jogos érdekei érvényesítésének alapján történik, Ön tiltakozhat a feldolgozás ellen, amennyiben az Ön érdekei felülmúlják a mi vagy harmadik fél érdekeit. 

Az Ön személyes adatait csak korlátozva dolgozhatjuk fel, hogyha vitatta a személyes adatai pontosságát vagy a feldolgozásunk jogellenes. 

Amennyiben Ön úgy ítéli meg, hogy az Önt érintő személyes adatok kezelése sérti a GDPR rendelkezéseit, Ön - egyéb közigazgatási vagy nem bírósági útra tartozó jogorvoslatok sérelme nélkül - jogosult panaszt tenni egy felügyeleti hatóságnál, különösen a szokásos tartózkodási helye, a munkahelye vagy a feltételezett jogsértés hely szerinti tagállamban.

Az adathordozhatósághoz való jog 
Megfelelő kérés alapján, személyes adatait, amelyeket rendelkezésünkre bocsátott, egy másik, Ön által megnevezett adatkezelő részére rendelkezésre bocsátjuk és azt az Ön kérésére egy tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban tesszük.

A megrendelt termékről számla készül, melynek tárolása a hatályos jogszabályokban előírt módon és ideig tárolásra kerül.

Adatainak törlését a rendszerből, módosítását bármikor írásban kérheti, de ettől független módon törölheti magát az esetlegesen hírlevélre feliratkozottak listájáról, anélkül hogy regisztrációja törlésre kerülne. A hírlevélről leiratkozni vagy levélben, e-mailben, vagy a hírlevelek alján található „Leiratkozás” link segítségével is megteheti.

személyes adatok kezelésére vonatkozó hatályos jogszabályok:

  • 1992. évi LXIII. törvény (a személyes adatok védelméről, közérdekű adatok nyilvánosságáról)
  • 1995. évi CXIX törvény (az üzletszerzés célját szolgáló név és lakcím adatok kezeléséről)
  • 1998. évi VI. törvény (az egyén védelméről)
  • 2001. évi CVIII. törvény (az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, és az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások kérdéseiről)
  • 2011. évi CXII. törvény (az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról, sérelemdíj)

PANASZKEZELÉS

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1.      a fogyasztó neve, lakcíme,
  2.      a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3.      a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4.      a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5.      a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
  6.      a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7.      telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:


Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. 

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. 

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.


A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

  1.      a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2.      a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3.      ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  4.      a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5.      a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6.       a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  7.      a testület döntésére irányuló indítványt,
  8.      a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: 
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.humbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.humariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu


Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Szerzői jogok:

A webáruházon közzé tett cikkek, írások, fotók, egyéb szerzői művek, nem tehetőek közzé a nyilvánosság felé. {Szjt. 36 § (2)} Ez a nyilatkozat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 36. § (2) részben foglaltak szerint tiltó nyilatkozatnak felel meg.

 
   

Fel